https://logiclike.com/uk/cabinet#/course/logic
Мислення –
один з основних пізнавальних психічних процесів, за допомогою якого людина
аналізує набутий досвід, розв’язує поставлені завдання, будує зв’язки між
предметами навколишнього світу і т.д.
У дошкільнят переважає
спочатку наочно-дієве (у найменших), а потім наочно-образне мислення, це коли
малюкові для усвідомлення потрібно бачити те, про що йде мова.
Розвиваючи своєчасно всі види
мислення, ми допомагаємо малюкові справлятися з різними завданнями максимально
швидко, так як дитина вчиться вибирати спосіб, виходячи з досвіду.
Образне мислення є основою для
формування логічного мислення, яке включає в себе:
• класифікацію предметів –
розподіл за категоріями та об’єднання елементів в одну категорію;
• вміння знаходити зайвий
предмет з переліку, продовжувати ритм, встановлювати причинно-наслідкові
зв’язки;
• аналіз, порівняння
предметів;
• узагальнення, розподіл
предметів за ознакою та ін.
Розвивати логічне мислення
можна і потрібно вдома, виконуючи такі завдання:
- Знаходити частину візерунка,
елемент тварини, латочку до предмету;
- Розподіляти тварин за місцем
проживання (ліс, будинок, море).
- Розподіляти за категоріями:
одяг, взуття, меблі, музичні інструменти, овочі, фрукти і т.д.
- Продовжувати ритм: викладати
в ряд, наприклад, сонечко, хмару, місяць, потім знову сонечко, … і далі малюк
визначає сам.
- Знаходити частину від цілого
(часточка лимона – до цілого лимона; листочок – до дерева і т.д.).
- Знаходити протилежності.
- Вибудовувати тварин або
предмети по зросту.
- Гра “Що спочатку – що
потім?” (відтворювати послідовність подій).
- Що на яку фігуру схоже?
- Що забув намалювати
художник? (малюнки з відсутніми частинами) Що переплутав художник?
- «Судоку» для малюків, коли
потрібно розподілити предмети так, щоб однакові предмети не зустрічались в
одному ряду і стовпчику.
- З яких фігур складається
малюнок?
- Лабіринти.
- Складання фігур з паличок і
багато інших!
Наочний матеріал дуже важливий
у навчанні малюка з інтересом. Пам’ятайте, що завдання повинні бути обрані за
віком, але трохи випереджати актуальні можливості дитини, щоб малюк міг
прогресувати і активно розвиватися.
Немає коментарів:
Дописати коментар