четвер, 2 квітня 2020 р.

ЩО МАЮТЬ ЗНАТИ І ВМІТИ ДІТИ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ


Часто батьки бояться, що дитина буде неуспішною, тому активно готують її до школи. Але вміти читати і писати першокласник не повинен. Має знати найуживаніші букви, розвивати фонематичний слух, говорити українською та вивчати нові слова. Дитина  має вміти різати ножицями і ліпити, правильно тримати олівець, штрихувати й розфарбовувати.

Ось орієнтовний перелік того, якими знаннями  має володіти старший дошкільник
·        Називати своє ім`я, по-батькові, прізвище.
·        Знати свій вік, дату народження.
·        Знати назву свого міста (села), його пам’ятні місця, домашню адресу. Знати назву нашої країни.
·        Знати основні свята (Різдво Христове, Новий рік, Хрещення тощо).
·        Знати дані про свою родину, про всіх членів родини, сусідів, друзів, про дитячий садок. Знати професію батьків.
·        Називати види транспорту, правила пішоходів.
·        Знати, що означають такі слова: добро, справедливість, чесність.
·        Називати пори року, їхню послідовність, назви місяців, дні тижня.
·        Називати основні кольори та відтінки, геометричні форми.
·        Володіти узагальненням ("Одяг", "Овочі", "Фрукти", "Транспорт", "Дикі та свійські тварини" та ін.)
·        Вміти виключати "4-го зайвого" за інструкцією "Що тут зайве?"
·        Розуміти і пояснювати сюжетну картинку із прихованим змістом.
·        Складати розрізні картинки з 4-х та більше частин по вертикалі, горизонталі та навкіс.
·        Складати пірамідку,  матрьошку з 7 елементів.
·        Складати речення (з 2 слів з заданим словом). Визначити кількість слів у реченні, кількість складів у слові, кількість звуків у слові, послідовність звуків у слові. Розрізняти голосні та приголосні звуки в слові.
·        Вміти визначити наголос у слові, виділити наголошений склад.
·        Вміти утворювати нові слова.
·        Вміти орієнтуватись у просторі: верх-низ, ліворуч-праворуч.
·        Вміти розповідати великі вірші, казки, переказувати прослухані оповідання.
·        Вільно володіти діалогічною та монологічною мовою.
·        Вміти чисто вимовляти всі звуки мови, розмовляти фразами, правильно їх оформлювати, не порушувати структуру складних слів.

Пам’ятка батькам  майбутнього першокласника
1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.
2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікавтесь справами і проблемами дитини.
4. Дозволяйте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
5.Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії по місту.
6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
7. Обмежте перегляд телепередач до 30 хвилин.
8. Зверніть увагу на те, що діти мають інформацію на тему сексу. Не дайте темі бути домінуючою.
9. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
10. Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.

Поради батькам щодо запобігання майбутньої дезадаптації дітей
·        Формуйте позитивне ставлення до школи;
·        виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
·        формуйте адекватну самооцінку;
·        не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
·        навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;
·        привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати шестирічній дитині;
·        частіше хваліть, а не докоряйте;
·        пам’ятайте, що кожна людина має право на помилку;
·        частіше згадуйте себе у дошкільному віці;
·        любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою, якою   вона є.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Про проведенння Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі»

  Готовність дитини до шкільного навчання. Що це означає? Правова база рішення батьків про вступ дитини до школи. Позиції та твердження щодо...