середа, 1 квітня 2020 р.

ЩО МАЮТЬ ЗНАТИ І ВМІТИ ДІТИ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ


ЩО МАЮТЬ  ЗНАТИ І ВМІТИ ДІТИ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ  

Діти 3-4 років стають більш рухливими і допитливими, збагачуються їх мовні можливості, розвивається уява, зростає почуття контролю і відповідальності. Діти залюбки вчаться, оволодівають світом навколо себе; їх допитливість проявляється у численних питаннях «Чому?». Діти на цій стадії починають ідентифікувати себе з людьми, чию роботу ї характер вони здатні розуміти і високо цінувати. Бажання робити «як дорослі» задовольняється у грі, в якій малята за допомогою фантазії моделюють, відтворюють соціальну реальність, приміряють на себе дорослі ролі, беруть відповідальність за їх виконання. Діти вперше усвідомлюють те, що життя для них має ціль.


Молодший дошкільний вік – це період переходу від предметної діяльності до гри. Гра, малювання, конструювання, ліплення, аплікація почитають формуватися як самостійні види діяльності.
У цьому віці малята вже знають про призначення різноманітних предметів побуту, однак способами їх використання володіють недостатньо. Увагу дитини починають привертати нові предмети і явища, складні дії з ними, вона намагається експериментувати: уважно розглядає конструкцію машинки, подивляється до слідів, які залишає пензлик. Так починає розвиватись допитливість та інтерес до навколишнього світу – важливі показники розвитку.


Освітня лінія «Особистість дитини». Правильно сидіти за столом під час їди, користуватися столовими приборами (ложкою, виделкою, серветкою), їсти не поспішаючи, охайно, безшумно; доглядати за обличчям, волоссям, тілом, та користуватися засобами їх упорядкування (зубна щітка, гребінець, рушник, мило); знати ознаки здоров’я (гарний настрій, хороший апетит, сон,активність, бадьорість, відсутність шкідливих звичок), ознаки власного нездоров’я (біль, нудота, температура).

Освітня лінія «Дитина в соціумі» Бути уважним до дорослого та його звертань; вітатися, прощатися, вибачатися, поділитися, поступитися місцем, висловлювати прохання; мати уявлення про доброту, чуйність, товариськість, уважність; знати всіх членів родини на ім’я, своє прізвище та ім’я, де та ким працюють батьки. Вирізняти знайомих людей ( друзі, товариші, сусіди, працівники дошкільного закладу); відчувати межу припустимої поведінки, уникати гострих суперечок, намагається порозумітися; обізнана з віковими групами дітей (молодша, середня, старша), орієнтується в поняттях дружба, група.
Уміти конструктивно заповнювати вільний час, змістовно його проводити, отримувати від цього задоволення; робити елементарні прогностичні оцінки; культурно проявляти почуття – приємно вигравати, гідно програвати, стримувати недоброзичливі прояви; володіти елементарними формами вербалізації власних переживань.
Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі». Обстежувати предмети, об’єкти, людей; залежність життя рослинного, тваринного світу від умов зовнішнього середовища; розрізняти форму, фактуру, прості характеристики об’єктів; називати компоненти природи, їхні стани, якості та властивості (вітер теплий, холодний, сильний слабкий; вода прозора, тепла, гаряча, холодна, чиста, без смаку, брудна; пісок сипкий, сухий, вологий,; сонячно, тепло, похмуро, холодно, вітряно, дощить, іде сніг); декілька рослин найближчого природного довкілля (дерева, кущі, трав’яні та кімнатні рослини, овочі та фрукти); представників різних груп тварин (черв’яки, павуки, риби, птахи, тварини (дикі – вовк, білка, заєць, ведмідь, дикий кабан, олень, лисиця; свійські – курка, півень, гуска, гусак, качка, качур, свиня, індик, індичка та їх дитинчата); називати компоненти видимого Космосу (місяць, зорі), орієнтуватися, що Сонце – зоря. запам’ятовувати невеликі художні твори, відтворювати їх, описувати сюжетні картинки, помічати в них не лише предмети та події, а й відносини між персонажами.

Освітня лінія «Мовлення дитини». Слухати та розуміти казки, інструкції до гри, запам’ятовувати невеликі вірші; правильно наголошувати слова; розрізняти темп мовлення.
Граматичні вміння – вживати кличну форму при звертанні; назви предметів у різних граматичних формах; правильно вживати дієслівні, прикметникові форми; правильно будувати речення; описувати картину, ілюстрацію.
Комунікативне мовлення – слухати і розуміти зміст повідомлення, сюжету художнього твору; звертатися один до одного із питаннями, проханнями, висловлювати власну думку; розглядати малюнки, ілюстрації.

Освітня лінія «Дитина в світі культури». Знати назви основних видів мистецтва (образотворче, музичне, літературне, театральне); музичні твори (танці, пісні); фольклорні і літературні твори (казки, загадки, вірші, оповідання). Розрізняти, називати та використовувати кольори (жовтий, синій, зелений, червоний, білий, чорний ) та відтінки (рожевий, блакитний,коричневий, сірий); розрізняти декоративне малювання (різні орнаменти з 2-3 кольорів), предметне (малювати предмети з чітких геометричних фігур), сюжетне (малювати прості епізоди з казок, свят). Вміти складати, розміщувати і наклеювати геометричні форми, чергувати їх за кольором та величиною; знати та дотримуватися правил користування ножицями. Знати властивості різних матеріалів – пластиліну, піску, снігу; ліпити предмети з 3 частин однакової або різної форми, з’єднувати їх притискуванням чи прикладанням; ділити шматок робочого матеріалу на потрібні частини. Надається пріоритет не тільки тому, що зробила дитина самостійно чи з допомогою дорослого, стільки тому, як саме досягла мети, на скільки була самостійною, винахідливою, конструктивною у пошуках, яких особистісних зусиль коштувало їй конкретне досягнення.

Освітня лінія «Гра дитини». Називає кілька сюжетно-рольових (сім’я, лікарня, магазин, моряки), дидактичних, спортивних, настільних, театралізованих ігор; називати іграшки та атрибути, які використовуються в кожній з них, ігрові дії; диференціювати та називати ролі кожної гри; називати слова, необхідні для налагодження ігрової взаємодії (вибачення, передача інформації, подяка); вживає слова – ознаки настрою людини, специфіки професійних дій.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно – пізнавальному просторі». Логіко – математичний – виділяти загальні ознаки предметів, об’єктів, людей; знаходити подібність і відмінність; рівність – нерівність груп предметів; визначати кількість, розрізняти процес лічби та його результат (в межах 1 – 10 ), порівнювати предмети за довжиною, шириною, товщиною, називати їх форми; елементарні уявлення про час і простір; знати назви та властивості геометричних фігур (квадрат, круг, трикутник, куля), порівнювати їх між собою; використовувати кількісні й порядкові числівники в межах 5.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про проведенння Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі»

  Готовність дитини до шкільного навчання. Що це означає? Правова база рішення батьків про вступ дитини до школи. Позиції та твердження щодо...