Ранній розвиток став новою релігією сучасних батьків. Але чи завжди виправдане прагнення впихнути в дітей побільше знань з самого народження?
Батьки
зазвичай турбуються, що дитина не зможе влитися в колектив, буде ізгоєм, її
будуть дражнити. Спілкування — дійсно важлива складова адаптації дитини до
оточення. Однак, насправді комунікації діти вчаться ще в пісочниці, коли ділять
іграшки та відстоюють свої кордони. Більшість дітей до школи відвідують дитячі
садки або гуртки, спортивні секції, тому в школу дитина приходить вже з
досвідом спілкування з однолітками та дорослими.
Проте
звичайне щоденне спілкування і навички роботи в команді та вміння домовлятися —
не зовсім одне й те саме. Важливо вчитися спілкуватися з однолітками на різні
теми, об’єднуватися для досягнення своїх маленьких цілей (нехай навіть в грі),
щоб значно комфортніше і вільніше відчувати себе в групі з незнайомими людьми.
Адаптація дитини в новому колективі повинна відбуватися якомога менш
травматично і без стресу. Адже чим вище рівень тривожності, тим нижча здатність
до сприйняття інформації.
У
прагненні зробити з дітей вундеркіндів батьки часто забувають, що дитина
повинна розвиватися відповідно до віку. Дивно вимагати від однорічного малюка посидючості,
а від трирічки — декламації Гомера. Мами й тата люблять квапити дітей,
поспішають перескочити природні ступені розвитку, тим самим виключають з
розвиваючого середовища дитини найважливіші компоненти. Їм здається, що
набагато важливіше в три роки вивчати англійський алфавіт, ніж стрибати через
скакалку або грати в м’яч.
Більшість
людей мислить стандартно і часто діє на автоматі. Діти ж мають унікальну
здатність знаходити неординарні та прості рішення. Цей навик — одна зі знакових
лідерських якостей, тому так важливо, щоб він зберігався і розвивався протягом
усього життя.
Спочатку
діти схильні вважати, що читання — це нудно. Мозок людини спочатку сприймає
текст як картинку і дорослі вже мають навик його навмисно інтерпретувати, а
дітям для цього необхідно прочитати один і той самий текст по кілька разів.
Тому важливо для початку навчити дитину читати по складах і аналізувати
прочитане.
Загальноприйнята
думка, що існує особливий математичний склад розуму, насправді не має наукових
обґрунтувань. Люди, які називають себе гуманітаріями, нездатними скласти два
плюс два, по факту просто уникають практики в математиці. Останнім часом вчені
навіть ввели спеціальний термін «математична тривожність». Це досить часте
явище, коли у школяра або студента при думці про математику з’являються
симптоми тривоги.
Вчити
навичкам, які дозволять дитині легше адаптуватися і влитися в новий колектив,
потрібно. Однак потрібно робити це в цікавій ігровій формі, без покарань або
погроз. В іншому випадку дитина буде відчувати тільки огиду до нових знань, до
школи, всього навчального процесу. Важливо вибирати такі розвиваючі центри, в
яких вихователі та педагоги враховують вікові особливості дітей і
використовують ефективні унікальні методики розвитку
Немає коментарів:
Дописати коментар