понеділок, 29 листопада 2021 р.

П'ЯТЬ КРИТЕРІЇВ ЕФЕКТИВНОГО «НАВЧАННЯ» ПОЗИТИВНІЙ ДИСЦИПЛІНІ

 

П'ЯТЬ КРИТЕРІЇВ ЕФЕКТИВНОГО «НАВЧАННЯ» ПОЗИТИВНІЙ ДИСЦИПЛІНІ

(Авторка сучасної теорії «позитивної дисципліни» Джейн Нельсон)

1.      Дорослий добрий та наполегливий одночасно

Діти слідують за дорослим, коли відчувають, що у нього все під контролем та він неухильний у своєму рішенні. Зупиняючи погану поведінку, дорослий повинен демонструвати спокій та доброзичливість, а не злість чи роздратування.



2.      Зв'язок з дорослим та значущість

Для контролю над власними емоціями та поведінкою дитині потрібні прийняття та допомога дорослого. Відсторонення, ігнорування чи осудження посилить тривожність та буде заважати опанувати емоції.

3.      Позитивна дисципліна орієнтована на довгострокову перспективу

Покарання та залякування можуть бути ефективні у моменті, але у довгостроковій перспективі призводять до втрати довіри дитини до дорослого.

4.      Дитина засвоює норми соціальної поведінки, лише маючи модель для наслідування

Повага, піклування про оточуючих, способам вирішенню проблем, кооперації дитина може навчитися лише у тому випадку, якщо вона отримує модель бажаної поведінки від дорослих.

5.      Заохочення дитини до пізнання власних можливостей та конструктивного використання своїх сил.

Переживання дитиною «ситуації успіху» позитивно впливає на її самоставлення, налаштовує на подальший розвиток

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про проведенння Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі»

  Готовність дитини до шкільного навчання. Що це означає? Правова база рішення батьків про вступ дитини до школи. Позиції та твердження щодо...