вівторок, 12 липня 2022 р.

Прогулянки і спостереження в літній період

 Прогулянки і спостереження в літній період

Кожна прогулянка містить:

·   -      спостереження, які формують конкретні знання, розвивають мислення, інтерес і любов до природи, почуття красивого;

·       -  дидактичні ігри та експерименти, які дозволяють закріпити знання про навколишній світ у дитини, дають реальне уявлення про різні сторони досліджуваного об'єкта, про його взаємини з іншими об'єктами і з зовнішнім середовищем;

·         - рухливі ігри, які допомагають зняти розумове напруження від занять, виховують моральні якості;

·        -  художнє слово, яке допомагає дітям пізнавати світ, розвиває допитливість.

·        -  трудове виховання, яке допомагає оволодіти навичками і вміннями.





Зміст та форми організації праці залежать від погоди та пори року. Улітку відкриваються нові можливості для ознайомлення дітей з природою: в природі відбувається багато змін. Збільшується час перебування дітей на ділянці (до 3,5-4 годин), тому необхідно заздалегідь продумувати діяльність  на прогулянці. Щоб організувати цікаві спостереження дітей, слід добре знати послідовність настання тих чи інших явищ, природу рідного краю, екологію рослин і тварин найближчого природного оточення.

Чудовим відпочинком у літній період, а також способом пізнання навколишнього світу і себе у ньому, стануть для дітей прогулянки-походи, екскурсії, цільові прогулянки. Природні умови подарують дошкільнятам масу вражень і будуть сприяти вдосконаленню руху,  діти  отримують необхідну інформацію, оволодівають спеціальними термінами, активізують знання правил дорожнього руху на випадок, якщо маршрут прогулянки-походу перетинає автомобільні дороги.

Перед проведенням прогулянки-походи, екскурсії, цільової прогулянки доцільно  повідомити мету майбутньої діяльності, з тим, щоб викликати у них інтерес. Діти повинні знати, куди підуть, навіщо, що побачать. Починаючи з 4 років, проводять цільові прогулянки з виходом з до водойми, на луг і т.д. На цих прогулянках малюків знайомлять з яскравими природними явищами.

На прогулянках знайомимо  дітей з тими явищами природи, уявлення про яких складається тривалий час.  Під час екскурсії дитина може в природній обстановці спостерігати явище природи, сезонні зміни, побачити, як людина перетворює природу у відповідності з вимогами життя і як природа служить людям.

Дорослий  допомагає дітям помітити та усвідомити характерні ознаки предметів і явищ. Це досягається використанням різних прийомів (питання, загадки, вірші, обследовательские дії, ігрові прийоми). Дорослий  доповнює спостереження своєю розповіддю і поясненням. Корисно в процесі спостереження використовувати дитячу художню літературу. По закінченню основної частини треба дати дітям можливість задовольнити допитливість в індивідуальних і самостійних спостереженнях і збір природничого матеріалу.

Однак, даючи завдання зібрати матеріал, слід суворо обмежувати його кількість, щоб зосередити увагу малят тільки на певних рослинах або тваринних, крім того, вирішувати завдання дбайливого ставлення до природи.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про проведенння Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі»

  Готовність дитини до шкільного навчання. Що це означає? Правова база рішення батьків про вступ дитини до школи. Позиції та твердження щодо...