четвер, 14 липня 2022 р.

Спостереження за неживою природою

 1. Сезонні і погодні явища

Сонце світить яскраво. Дощі рідкісні, теплі, іноді - зливові, з блискавкою, громом і градом. Під час спостережень за дощем дітей підводять до розуміння причин різного характеру опадів взимку і влітку, їх залежності від температури повітря. Дорослий вчить дітей не боятися грози, але дотримуватися обережності, не ховатися під високими деревами під час грози.



Цікаво спостерігати ранкову і вечірню росу, туман, пояснювати причину їх утворення. На початку літа буває прохолодно, погода часто змінюється. З середини червня стає жарко. Показувати і уточнювати: погожий день, літній дощ. Пов'язувати сезонні умови з полегшеною одягом дітей. Прослуховування віршів сприяє барвистому сприйняття і підводить дітей до поняття - літо червоне. Показати яскраве сезонне явище - веселку.

Старші діти навчаються за окремими ознаками визначати стан погоди. Середина літа настає в липні, з моменту цвітіння липи. Липень - найспекотніший місяць року, часто бувають зливи, грози. У водоймі тепла вода, можна купатися. В серпні відбувається спад літа. Дні стоять теплі, але сонце вже не пече так сильно, як в липні. Закінчуються грози, з'являються прохолодні вітри, тумани. Вода у водоймах остигає. Для того, щоб показати дітям, що влітку буває найдовший день, продовжують спостереження за часом сходу і заходу сонця, які проводяться в різні сезони.

На прогулянках спостерігають за висотою стояння сонця. В підготовчій групі, визначаючи висоту сонця, можна поспостерігати за тінню від предметів, від самих дітей вранці, коли сонце ще не зійшло високо, і вдень, коли сонце майже над головою, виміряти довжину тіні.

Для спостережень необхідно вибрати відкрите зручне місце, увіткнути в землю палицю і спостерігати за тінню, яку відкидає стоїть вертикально палиця, освітлена сонцем. Діти помічають, що чим вище піднімається сонце, тим коротші тінь від палиці. На основі знайомства з народними прикметами діти вчаться помічати зміни в природі, прогнозувати стану погоди.

2. Вода, пісок, глина, камінчики, черепашки

Даються дітям під контролем дорослого. Уявлення про властивості цих природних матеріалів уточнюються, поглиблюються і закріплюються в процесі організованих спостережень і самостійної діяльності дітей. Найактуальнішими і улюбленими іграми в літній період є ігри з водою та піском.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Про проведенння Всеукраїнської науково-практичної онлайн-конференції «Готовність дитини старшого дошкільного віку до систематичного навчання в школі»

  Готовність дитини до шкільного навчання. Що це означає? Правова база рішення батьків про вступ дитини до школи. Позиції та твердження щодо...