1. Сезонні і погодні явища
Сонце
світить яскраво. Дощі рідкісні, теплі, іноді - зливові, з блискавкою, громом і
градом. Під час спостережень за дощем дітей підводять до розуміння причин
різного характеру опадів взимку і влітку, їх залежності від температури
повітря. Дорослий вчить дітей не боятися грози, але дотримуватися
обережності, не ховатися під високими деревами під час грози.
Цікаво спостерігати ранкову і вечірню росу, туман, пояснювати причину їх утворення. На початку літа буває прохолодно, погода часто змінюється. З середини червня стає жарко. Показувати і уточнювати: погожий день, літній дощ. Пов'язувати сезонні умови з полегшеною одягом дітей. Прослуховування віршів сприяє барвистому сприйняття і підводить дітей до поняття - літо червоне. Показати яскраве сезонне явище - веселку.
Старші діти навчаються за окремими
ознаками визначати стан погоди. Середина літа настає в липні, з моменту
цвітіння липи. Липень - найспекотніший місяць року, часто бувають зливи, грози.
У водоймі тепла вода, можна купатися. В серпні відбувається спад літа. Дні
стоять теплі, але сонце вже не пече так сильно, як в липні. Закінчуються грози,
з'являються прохолодні вітри, тумани. Вода у водоймах остигає. Для того, щоб
показати дітям, що влітку буває найдовший день, продовжують спостереження за
часом сходу і заходу сонця, які проводяться в різні сезони.
На прогулянках спостерігають за
висотою стояння сонця. В підготовчій групі, визначаючи висоту сонця, можна
поспостерігати за тінню від предметів, від самих дітей вранці, коли сонце ще не
зійшло високо, і вдень, коли сонце майже над головою, виміряти довжину тіні.
Для спостережень необхідно вибрати
відкрите зручне місце, увіткнути в землю палицю і спостерігати за тінню, яку
відкидає стоїть вертикально палиця, освітлена сонцем. Діти помічають, що чим
вище піднімається сонце, тим коротші тінь від палиці. На основі знайомства з
народними прикметами діти вчаться помічати зміни в природі, прогнозувати стану
погоди.
2.
Вода, пісок, глина, камінчики, черепашки
Даються
дітям під контролем дорослого. Уявлення про властивості цих природних
матеріалів уточнюються, поглиблюються і закріплюються в процесі організованих
спостережень і самостійної діяльності дітей. Найактуальнішими і улюбленими
іграми в літній період є ігри з водою та піском.
Немає коментарів:
Дописати коментар